⏰ Rean slutar den 22 nov. ⏰ 20-50% rabatt + fri frakt

Vanliga Frågor

Allmänna frågor

  • Vad är er retur- och återbetalningspolicy?
    Vi accepterar returer av oanvända varor inom 30 dagar efter leverans. Om du vill gå vidare och returnera hela eller delar av din beställning, besök vår retur- och återbetalningspolicy här och kontakta oss sedan på [email protected] med ditt beställningsnummer. Fall av returer med köparens ånger, t.ex. en vara som inte passade, inte gillade färgen/kvaliteten, beställde av misstag, köpte någon annanstans osv. kommer att hanteras separat.
  • Hur kan jag få rabatt?
    Du kan se våra bästa erbjudanden på huvudsidan på www.ortorex.se. Vi erbjuder en rad säsongsbetonade kampanjer under hela året. Om du har en kod är det bara att ange den i kassan för att få rabatt på ditt köp.
  • Hur kan jag kontakta Ortorex?
    Du kan lämna ett meddelande på +1-888-598-03-39 från 9.00 EST till 17.00 EST eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected]. Vi svarar på alla kundförfrågningar inom 24 timmar på vardagar.

Frågor om Ortorex kudde av minnesskum

  • Finns det en provperiod för Ortorex-kudden?
    Du har 30 nätter på dig att bli kär i din Ortorex-kudde. Älskar du den inte? Kontakta oss så ordnar vi med en återbetalning.
  • Vad är Ortorx kudden tillverkad av?
    Kuddens fyllning är ett viskoelastiskt polyuretanskum, även känt som minnesskum.
  • Är materialet i minnesskum säkert?
    Ja, minnesskum är säkert. EPA har förklarat att minnesskum inte är giftigt och många studier har visat att minnesskum inte orsakar hälsoproblen. Till skillnad från många andra material är minnesskum allerigvänligt och fritt från vägglöss.
  • Behöver jag använda ett extra örngott över min Ortorex-kudde med minnesskum?
    Det är inte nödvändigt. Men om du vill göra din kudde personlig med ett annat örngott är det helt upp till dig.
  • Hur kan jag tvätta min Ortorex kudde?
    Det yttre fodralet är helt maskintvättbart och lämplig för torktumlare. Minneskummet ska endast rengöras direkt på fläcken. Efter tvätt, lägg kudden platt för att torka.

Frågor om beställning

  • Hur hittar jag min beställning?
    När du har gjort din beställning får du ett automatiskt e-postmeddelande med ditt ordernummer och information om ditt köp.
  • Hur kan jag ändra eller avbryta min beställning?
    Vi bearbetar våra beställningar mycket snabbt och kan tyvärr inte göra ändringar efter att en beställning har lagts i mer än 24 timmar. Om du upptäcker felet direkt kan du dock skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected] för att se om en ändring kan göras.
  • Hur lång tid tar det att behandla beställningen?
    Din beställning behandlas och skickas inom 2-3 arbetsdagar.
  • Varför fick jag inget bekräftelsemail?
    Kontrollera din mapp för skräppost, skräppost eller kampanjer, ifall e-postmeddelandet hamnade där i stället för i din inkorg. För att ytterligare säkerställa att våra bekräftelsemail kommer fram till dig kan du lägga till adressen [email protected] i din lista över säkra avsändare för att säkerställa att din bekräftelse inte skickas till någon av dessa mappar. Om du har kontrollerat dessa mappar och den fortfarande saknas, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig gärna.
  • Vad händer om min beställning returneras till avsändaren?
    Om din beställning returneras till avsändaren kommer vi att kontakta dig via e-post till samma e-postadress som du angav vid köpet. Om du upptäcker att din spårningslänk anger att din beställning returneras till avsändaren, vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected] och låt oss veta så att vi kan undersöka problemet ordentligt.
  • Vad ska jag göra om jag har fått en defekt eller felaktig produkt?
    Om du tror att du har fått en defekt, skadad eller felaktig produkt kan du skicka ett foto eller en video av varan och en kort förklaring av felet till [email protected]. Vi behöver också ett foto av spårningsnumret på själva paketet så att vi kan undersöka saken direkt.
  • Vad händer om min beställning har stulits?
    Om du har anledning att misstänka att ditt paket har stulits (t.ex. om din beställning har statusen "Levererad" men du aldrig har fått den) måste du vänta i 5 dagar. Under den tiden kan statusen ändras, eller så kan ett felaktigt levererat paket returneras till avsändaren. Om detta inte sker måste du göra en polis anmälan inom 5 dagar efter statusuppdateringen. Skicka en kopia av polisrapporten och det tilldelade polisrapportnumret till oss så att vi kan granska ditt ärende. Att förfalska rapporter kommer att få rättsliga konsekvenser.

Frågor om betalning

  • Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
    Vi accepterar betalning via PayPal och med alla större kreditkort, inklusive Visa, MasterCard, American Express, Visa Debit och Visa Electron (Storbritannien). Var medveten om eventuella avgifter för gränsöverskridande transaktioner.
  • Varför avvisades min betalning?
    Betalningar kan nekas av olika skäl. Om det känns som om ditt kort har avvisats av misstag kan du göra en ny beställning via vår webbplats och se till att adressen är korrekt.
  • Hur gör jag betalningen?
    Välj de varor du vill köpa och lägg dem i kundvagnen. Kontrollera innehållet i kundvagnen innan du går vidare till nästa steg. Fyll i de obligatoriska fälten med den information som gör det möjligt för oss att leverera din beställning till dig. Välj betalningssätt, ange betalningsuppgifter och bekräfta köpet. Du kommer att få ett automatiserat e-postmeddelande som bekräftar din beställning och som innehåller viktig information om den. Spara detta e-postmeddelande för framtida referens tills du får ditt paket.

Frågor om frakt

  • Hur lång tid tar frakten?
    Se vår Sändningspolicy för mer information.
  • Finns det några extra avgifter för en internationell leverans?
    Frakten är helt gratis. Ingen tull/försäljningsskatt ska betalas vid leveransen av varorna.

Genom att gå in på, köpa från eller använda någon del av webbplatsen ortorex.se godkänner du all information som anges på denna sida med vanliga frågor och svar samt vår policy.

Jessica
Jessica B.
Kundglädjehjälte
Har du frågor?
Vår prisbelönta kundtjänst finns här för dig
Maila oss: [email protected]

Medicinsk ansvarsfriskrivning


Individers medicinska tillstånd varierar, och användningen av våra produkter kan inte garanteras vara 100 % effektiv för alla.

Om du lider av klinisk sjukdom eller kronisk smärta bör du rådgöra med din läkare för rådgivning om ditt medicinska tillstånd.

Alla produkter med 20% rabatt
Din rabatt upphör att gälla i:
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0