Allmänna frågor
Vi accepterar returer av oanvända varor inom
30 dagar efter leverans. Om du vill gå vidare och returnera hela eller delar av din beställning, besök vår retur- och återbetalningspolicy
här och kontakta oss sedan på
[email protected] med ditt beställningsnummer. Fall av returer med köparens ånger, t.ex. en vara som inte passade, inte gillade färgen/kvaliteten, beställde av misstag, köpte någon annanstans osv. kommer att hanteras separat.
Du kan se våra bästa erbjudanden på huvudsidan på
www.ortorex.se. Vi erbjuder en rad säsongsbetonade kampanjer under hela året. Om du har en kod är det bara att ange den i kassan för att få rabatt på ditt köp.
Du kan lämna ett meddelande på
+1-888-598-03-39 från 9.00 EST till 17.00 EST eller skicka ett e-postmeddelande till
[email protected]. Vi svarar på alla kundförfrågningar inom
24 timmar på vardagar.
Frågor om Ortorex kudde av minnesskum
Du har 30 nätter på dig att bli kär i din Ortorex-kudde. Älskar du den inte? Kontakta oss så ordnar vi med en återbetalning.
Kuddens fyllning är ett viskoelastiskt polyuretanskum, även känt som minnesskum.
Ja, minnesskum är säkert. EPA har förklarat att minnesskum inte är giftigt och många studier har visat att minnesskum inte orsakar hälsoproblen. Till skillnad från många andra material är minnesskum allerigvänligt och fritt från vägglöss.
Det är inte nödvändigt. Men om du vill göra din kudde personlig med ett annat örngott är det helt upp till dig.
Det yttre fodralet är helt maskintvättbart och lämplig för torktumlare. Minneskummet ska endast rengöras direkt på fläcken. Efter tvätt, lägg kudden platt för att torka.
Frågor om beställning
När du har gjort din beställning får du ett automatiskt e-postmeddelande med ditt ordernummer och information om ditt köp.
Vi bearbetar våra beställningar mycket snabbt och kan tyvärr inte göra ändringar efter att en beställning har lagts i mer än 24 timmar. Om du upptäcker felet direkt kan du dock skicka ett e-postmeddelande till oss på
[email protected] för att se om en ändring kan göras.
Din beställning behandlas och skickas inom 2-3 arbetsdagar.
Kontrollera din mapp för skräppost, skräppost eller kampanjer, ifall e-postmeddelandet hamnade där i stället för i din inkorg.
För att ytterligare säkerställa att våra bekräftelsemail kommer fram till dig kan du lägga till adressen
[email protected] i din lista över säkra avsändare för att säkerställa att din bekräftelse inte skickas till någon av dessa mappar.
Om du har kontrollerat dessa mappar och den fortfarande saknas, vänligen
kontakta oss så hjälper vi dig gärna.
Om din beställning returneras till avsändaren kommer vi att kontakta dig via e-post till samma e-postadress som du angav vid köpet. Om du upptäcker att din spårningslänk anger att din beställning returneras till avsändaren, vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss på
[email protected] och låt oss veta så att vi kan undersöka problemet ordentligt.
Om du tror att du har fått en defekt, skadad eller felaktig produkt kan du skicka ett foto eller en video av varan och en kort förklaring av felet till
[email protected]. Vi behöver också ett foto av spårningsnumret på själva paketet så att vi kan undersöka saken direkt.
Om du har anledning att misstänka att ditt paket har stulits (t.ex. om din beställning har statusen "Levererad" men du aldrig har fått den) måste du vänta i 5 dagar. Under den tiden kan statusen ändras, eller så kan ett felaktigt levererat paket returneras till avsändaren.
Om detta inte sker måste du göra en polis anmälan inom 5 dagar efter statusuppdateringen. Skicka en kopia av polisrapporten och det tilldelade polisrapportnumret till oss så att vi kan granska ditt ärende. Att förfalska rapporter kommer att få rättsliga konsekvenser.
Frågor om betalning
Vi accepterar betalning via PayPal och med alla större kreditkort, inklusive Visa, MasterCard, American Express, Visa Debit och Visa Electron (Storbritannien).
Var medveten om eventuella avgifter för gränsöverskridande transaktioner.
Betalningar kan nekas av olika skäl. Om det känns som om ditt kort har avvisats av misstag kan du göra en ny beställning via vår webbplats och se till att adressen är korrekt.
Välj de varor du vill köpa och lägg dem i kundvagnen. Kontrollera innehållet i kundvagnen innan du går vidare till nästa steg. Fyll i de obligatoriska fälten med den information som gör det möjligt för oss att leverera din beställning till dig. Välj betalningssätt, ange betalningsuppgifter och bekräfta köpet. Du kommer att få ett automatiserat e-postmeddelande som bekräftar din beställning och som innehåller viktig information om den. Spara detta e-postmeddelande för framtida referens tills du får ditt paket.
Genom att gå in på, köpa från eller använda någon del av webbplatsen ortorex.se godkänner du all information som anges på denna sida med vanliga frågor och svar samt vår policy.