Ja, minnesskum är säkert. EPA har förklarat att minnesskum inte är giftigt och många studier har visat att minnesskum inte orsakar hälsoproblen. Till skillnad från många andra material är minnesskum allerigvänligt och fritt från vägglöss.
Arkiv: FAQs
Vad är Ortorx kudden tillverkad av?
Kuddens fyllning är ett viskoelastiskt polyuretanskum, även känt som minnesskum.
Finns det en provperiod för Ortorex-kudden?
Du har 30 nätter på dig att bli kär i din Ortorex-kudde. Älskar du den inte? Kontakta oss så ordnar vi med en återbetalning.
Finns det några extra avgifter för en internationell leverans?
Frakten är helt gratis. Ingen tull/försäljningsskatt ska betalas vid leveransen av varorna.
Hur lång tid tar frakten?
Se vår Sändningspolicy för mer information.
Varför avvisades min betalning?
Betalningar kan nekas av olika skäl. Om det känns som om ditt kort har avvisats av misstag kan du göra en ny beställning via vår webbplats och se till att adressen är korrekt.
Hur gör jag betalningen?
Välj de varor du vill köpa och lägg dem i kundvagnen. Kontrollera innehållet i kundvagnen innan du går vidare till nästa steg. Fyll i de obligatoriska fälten med den information som gör det möjligt för oss att leverera din beställning till dig. Välj betalningssätt, ange betalningsuppgifter och bekräfta köpet. Du kommer att få ett automatiserat […]
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar betalning via PayPal och med alla större kreditkort, inklusive Visa, MasterCard, American Express, Visa Debit. Var medveten om eventuella avgifter för gränsöverskridande transaktioner.
Vad händer om min beställning har stulits?
Om du har anledning att misstänka att ditt paket har stulits (t.ex. om din beställning har statusen ”Levererad” men du aldrig har fått den) måste du vänta i 5 dagar. Under den tiden kan statusen ändras, eller så kan ett felaktigt levererat paket returneras till avsändaren. Om detta inte sker måste du göra en polis […]
Vad ska jag göra om jag har fått en defekt eller felaktig produkt?
Om du tror att du har fått en defekt, skadad eller felaktig produkt kan du skicka ett foto eller en video av varan och en kort förklaring av felet till info@ortorex.se. Vi behöver också ett foto av spårningsnumret på själva paketet så att vi kan undersöka saken direkt.