⏰ Black Friday-erbjudande Slutar den 29 nov. 20-50% RABATT!

Återbetalningspolicy

Avbeställning av beställningar

Vi erbjuder omedelbar annullering av beställningar upp till en gräns på 24 timmar efter köpet – så om du ändrar dig inom den tiden – skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med ditt ordernummer, så annullerar vi beställningen och återbetalar dig fullt ut så snart vi får din begäran. Efter 24 timmar är avbokningar inte längre möjliga eftersom din beställning då redan har skickats till vårt leveranscenter.

Returer och återbetalningar

Var medveten om att vi inte kan acceptera begäran om återbetalning eller kreditera återbetalningen förrän din beställning har levererats. Se nedan för mer information om returer och återbetalningar.

Om du inte är helt nöjd med ditt köp har du rätt att returnera dina varor inom 30 dagar efter leverans. Du kan öppna paketet och kontrollera innehållet. Vi accepterar dock endast returer av helt ohanterade varor i nytt skick, inklusive all originalförpackning. Vänligen kontakta oss inför att du skickar tillbaka varorna. Ortorex ansvarar inte för returer som skickas utan godkännande. För att gå vidare med en returförfrågan, skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med ditt ordernummer och de artiklar du vill returnera.

Alla returer måste innehålla originalfakturan eller en anteckning med hänvisning till ditt fullständiga namn, den e-post som du angav i beställningen och beställningsnumret.

Om vi upptäcker att produkten inte har returnerats till oss i fullständigt originalskick förbehåller vi oss rätten att vägra återbetalning av varan, eller så kommer värdet av skadan att dras av från ditt återbetalningsbelopp.

Returpaket måste skickas till följande adress:
ALEH HALUBOVICH 54-062, Polen, Wroclaw, Lubomierska street 10/2. Telefon: +48 787 249 167

Skicka INTE tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Observera att du ansvarar för att betala kostnaden för returfrakten. Fraktkostnaden är inte återbetalningsbar.

Alla returer ska skickas med en spårbar metod. För din säkerhet ska du se till att ge oss spårningsnumret för returfrakten och behålla beviset på försändelsen. Ortorex ansvarar inte för förlorade returpaket utan spårningsnummer.

När vi har mottagit dina produkter kommer det totala beloppet för de returnerade varorna att återbetalas till den ursprungliga betalningsformen. Vänligen ge oss upp till 14 arbetsdagar för att återbetalningen ska visas på ditt kontoutdrag. Ingen återbetalning kommer att utfärdas förrän varorna har mottagits och inspekterats av oss.

Reklamationer för saknade artiklar

Observera att förfrågningar om saknade paket endast är giltiga inom 30 dagar efter den bekräftade leveransen (förutsatt att spårningsnumret på transportörens webbplats anger ”Paketet har levererats”). 

Beställning som försenas i 60 dagar anses vara förlorad. Alla ”förlorade beställningar” är helt återbetalningsbara.

Skadade/felaktiga artiklar

Vid mottagandet av din beställning bör du kontrollera alla artiklar för att se till att de är i gott skick. Om en vara som du har mottagit verkar vara skadad eller defekt ska du skicka ett e-postmeddelande till oss inom 5 dagar efter att du har mottagit din beställning. Bifoga ett foto eller en video av varan där skadan eller bristerna syns tydligt. Beskriv kortfattat skadan och vidarebefordra beskrivningen och fotot/bilderna tillsammans med ditt ordernummer till oss på [email protected].

Vi kommer att granska ärendet och ordna en ersättning eller återbetalning. Reklamationen gäller inte när vi inte kan hitta några fel på produkten eller när kunden själv har orsakat skadan, t.ex. normalt slitage och handhavandefel.

Garanti

Vi garanterar att alla våra produkter är av god handelskvalitet. Garantin gäller endast i sällsynta fall när det finns ett tillverkningsfel. Den täcker inte allmänt slitage, skador som orsakats av olyckor, felaktig användning eller försummelse.

Utbyten

Tyvärr erbjuder vi för närvarande inte möjlighet att byta produkter. Vi byter endast ut artiklar om de är defekta eller skadade. Om du vill byta något mot en annan färg eller storlek behandlar vi det som en retur. Om något inte fungerade kan du skicka ett e-postmeddelande till [email protected] för ytterligare hjälp.

Jessica
Jessica B.
Kundglädjehjälte
Har du frågor?
Vår prisbelönta kundtjänst finns här för dig
Maila oss: [email protected]

Medicinsk ansvarsfriskrivning


Individers medicinska tillstånd varierar, och användningen av våra produkter kan inte garanteras vara 100 % effektiv för alla.

Om du lider av klinisk sjukdom eller kronisk smärta bör du rådgöra med din läkare för rådgivning om ditt medicinska tillstånd.

Alla produkter med 20% rabatt
Din rabatt upphör att gälla i:
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0