Vi vet att du inte kan vänta på att få dina nya livsförändrande produkter – och du behöver inte vänta länge!
Vi skickar med pålitliga partners. Lär dig allt du behöver i nedanstående punkter!
Hanteringstid
Alla beställningar behandlas inom 2-3 arbetsdagar. Beställningar skickas eller levereras inte på helger eller helgdagar.
Om vi upplever en hög ordervolym kan leveranserna försenas med några dagar. Vänligen ge ytterligare dagar i transit för leverans. Om det blir en betydande försening av leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.
Försändelsepolicy
Ortorex erbjuder fri frakt på alla kunders beställningar. Vi använder oss av flera uppfyllandepunkter på Sverige och i Kina för att garantera den kortaste leveranstiden. Den beräknade leveranstiden är 3-10 dagar.
Vi skickar alltid beställningen från närmaste lager, men om de beställda varorna för närvarande inte finns i lager i det svenskt lagret levererar vi dem från vårt lager i Kina direkt med Yun Express postservice. Då är den beräknade leveranstiden 9-21 dagar.
Vänligen observera att leveranstiden kan försenas på röda dagar och helgdagar på grund av högt tryck hos rederierna.
Sändningsbekräftelse & Orderspårning
Du kommer att få ett e-postmeddelande med en bekräftelse på försändelsen när din beställning har skickats och som innehåller ditt eller dina spårningsnummer. Spårningsnumret kommer att vara aktivt inom 48 timmar.
Tullar, tullar och skatter
ortorex.se ansvarar inte för eventuella tullar och skatter som tillämpas på din beställning. Alla avgifter som tas ut under eller efter leverans är kundens ansvar (tullar, skatter etc.).
Skador
Om du tror att du har fått en defekt eller skadad produkt, vänligen kontakta oss senast 5 dagar efter att du har mottagit paketet. Bifoga en bild där skadorna eller bristerna syns tydligt. Beskriv kortfattat skadorna och skicka beskrivningen och fotot/bilderna till [email protected]. Vi kommer att granska ärendet och antingen skicka om en ersättning för den skadade varan eller utfärda en återbetalning. Spara allt förpackningsmaterial och alla skadade varor innan du lämnar in en reklamation.
Förlorade paket
Vi uppmärksammar dig på att förlorade paket är en ytterst sällsynt situation i vårt företag. Vi har bara haft ett par fall av förlorade beställningar under alla år av vår framgångsrika butiksverksamhet.
Order som är försenad i 60 dagar betraktas som förlorad. Alla ”förlorade beställningar” är helt återbetalningsbara. Se vår Återbetalningspolicy för ytterligare instruktioner om hur du rapporterar detta fall och får en återbetalning.
Returpolicy
Vår Återbetalningspolicy ger detaljerad information om alternativ och förfaranden för att returnera din beställning.